Hvordan gjøre klubben mer sosial?

Lufting og drøfting av ideer

Moderator: Arnold Hoddevik

Post Reply
John Colbensen

Hvordan gjøre klubben mer sosial?

Post by John Colbensen »

Vi står nok overnfor noen små dilemmaer når vi får stadig flere medlemmer. Det første jeg tenker på er at medlemmenes kunnskaper og kompetanse innen foto er ganske så ulike. Det kan virke som mange av de nye medlemmene har gode fotografiske tanker og kunnskaper som alle kan dra nytte av. men desverre kan det virke som de med minst "greie" på foto er i ferd med å falle helt ifra deltagelse på utflukter og turer...og konkurranser. Føler de at de henger for langt etter? I så tilfelle, hva kan vi gjøre med dette?
tenker litt på det som Jorunn Ekroll spurte om for et års tid siden. Hun lurte på om vi kunne dele opp klubben, slik at vi fikk en "amatør" del og en for de viderekomne. Jeg husker vi raskt konkluderet med at dette ikke lot seg gjøre/ vi ikke burde gjøre det.
Må innrømme at jeg såvidt begynner å tenke at det kanskje kunne vært revurdert for å beholde de som "faller" ifra. Vet ikke hvordan dette praktisk skulle ha vært gjort. :roll:
Så er det dette med det sosiale. Det virker som at vi har litt problemer med å etablere et fotoniljø i kjølvannet av klubben. Svært få kontakter andre når de skal ut å fotografere (om noen? ) Svein Ødegård foreslo at vi kunne offentliggjøre medlemslisten på websiden vår, slik at vi faktisk alle fikk sett hvem som er medlem. Slik det er nå så hersker det litt forvirring om hvem som er med o.l.
Vi har en aktiv og flott klubb med gode tilbud til medlemmer, men jeg føler at fotomiljøet ikke er der ennå. Noen som har innspill på dette?

Monica Vestre

Re: Hvordan gjøre klubben mer sosial?

Post by Monica Vestre »

Kan nok være en ide å dele opp klubben i to deler, men jeg vet heller ikke hvordan det kan gjøres rent praktisk... Dessuten er det ikke sikkert at det er på grunn av kunnskapsnivået folk faller fra, kanskje det rett og slett har med interessen å gjøre? :roll:

Vi er en aktiv og flott klubb ja, og tilbudene og oppfordringene er mange, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig å skape et fotomiljø jeg... Kanskje kan det å legge ut medlemslisten hjelpe...jeg syns det er en god ide :) Om vi ikke får til et stort fotomiljø, så kan det i alle fall være større sjanse for å få til et lite da :)

John Colbensen

Post by John Colbensen »

Det er mulig at jeg vil for mye med klubben og at jeg bare må innse at det er slik det er. Tenker nok altfor mye :) Bør vel bruke energi på ting som kan gjøres noe med . Vi får vel heller ta vare på de som har interessen inntakt.
Takk for innspill Monica 8-)

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Syns det er flott at du vil mye jeg, og klubben hadde ikke vært der den er i dag, om den ikke hadde hatt deg :D Det er godt mulig at vi kan gjøre mer for å få et aktivt fotomiljø, jeg vet bare ikke hvordan, fordi jeg føler at vi allerede har veldig mange gode tilbud og stadig oppfordrer medlemmene til å være mer aktive..., men kanskje noen andre har noen gode ideer :D

Post Reply