Premiering i klubbkonkurransen

Lufting og drøfting av ideer

Moderator: Arnold Hoddevik

Post Reply
Arnold Hoddevik

Premiering i klubbkonkurransen

Post by Arnold Hoddevik »

Det har kome eit forslag om at den som blir månedsvinnar kan få ein print av bildet sitt i premie. Kanskje noko å drøfte.
Sjølv har eg tenkt på at månadsbildet bør profilerast på ein måte, slik at det får ein utstillingsplass på nettsida.
Beste helsing
Arnold Hoddevik
91179866, arnold@stayon.no

John Colbensen

Re: Premiering i klubbkonkurransen

Post by John Colbensen »

Jo, det høres ut som en god idé. Regner med du tenker på en høvelig størrelse som f.eks 30x40 cm eller større?
Og ja, månedens vinnerbilde bør bli presentert på fremsiden av websiden vår. Flott innspill :P

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Godt forslag :) Print kan kanskje være fritt opp til en viss størrelse? :)

Arnold Hoddevik

Størrelsen er vel ein del av diskusjonen, og eg er open minded
A3 er like brasom A4. En fast størrelse kan vere utgangspunktet, og så kan det kanskje vere opp til kvar enkelt, eller blir det for vanskelig å administrere?
Beste helsing
Arnold Hoddevik

John Colbensen

Post by John Colbensen »

Tenker jo som så at vi har jo A3+ printere i klubben (både du og jeg Arnold). Der er sikkert fler som har også. Men klart det kan være en idé med valgfri størrelse opp til A3.
Skulle vel ikke være så vanskelig å administrere så lenge det bare gjelder et bilde pr. måned 8-)

Arnold Hoddevik

Tenkte litt på det at dersom bildet skal delast ut på medlemsmøtet der resultatet vert kunngjort, så må størrelsen på bildet vere bestemt på førehand. Då er det enkelt å ha ein størrelse som fast, men dersom vinnaren skal velje ein anna størrelse, så må det noko undersøking og administrasjon til på førehand. Det var det eg tenkte på med administrasjon.

Dersom vinnaren skal velje, må vedkommande enten få eit hint (dvs vete resultatet på førehand), eller så må bildet delast ut i etterkant, som vel er ei dårlegare løysing. Tenkjer eg for vaanskelig no?
Beste helsing
Arnold Hoddevik

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Det å dele ut bildet samtidig som vinneren annonseres, syns jeg i utgangspunktet er en god ide, og da bør vel kanskje størrelsen settes fast til A3 :) Er bare en ting jeg lurer på... Muligens et dumt spørsmål, men bildene vi sender inn er jo forminsket og i 72dpi... Egner de seg for printing?

Arnold Hoddevik

Bildene egner seg definitivt ikkje for utskrift, så det må vi finne ei løysing på
Beste helsing
Arnold Hoddevik

John Colbensen

Post by John Colbensen »

Ikke noe dumt spørsmål det Monica. Vi kunne jo ha gjort det slik at vinneren ble kontaktet et par dager før møtet slik at en høyoppløselig fil kunne bli tilsendt ?

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Det kan være en løsning, er jo en fordel at bildet blir best mulig på printen :D

Post Reply