Frå tid til anna har det vore snakka litt om vi burde ha eit prosjekt å jobbe med. Kanskje vi bør ta opptemaet på kommande styremøte.
Det finst fleire måtar å nærme seg temaet på, f.eks. idear eller ønskje vi har fått frå enkeltpersonar eller større hendingar vi kjenner til i det kommande året eller neste år.
Eksempel på produkt som eit prosjekt skal resultere i kan vere:
DVD med bilde og musikk. mange tema å velje i, t.d. dokumentasjon av næringsliv, landskap i Skodje, årstidene, osv, osv
Utstilling
Tilstelling i Gomerhuset/kulturkveld
Kalendar
Arrangement med konkurranse og utstilling
Utfordringa er organiseringa av prosjektet, involvering av medlemmer og liknande.
Ei anna utfordring er finansiering
Prosjekt
Moderator: Arnold Hoddevik
- Arnold Hoddevik
- John Colbensen
Re: Prosjekt
Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til å ha prosjekt gående i klubben og alle eksemplene på prosjekt du nevner her Arnold er gode.
Vi har jo snakket om dette tidligere og hver gang har det rent ut i sanden. Kanskje vi har noen nye sjeler i klubben som kan være med å dra i land slike prosjekter. Tidligere har det jo vist seg at der ikke er mange kroppene som vil være med på slikt, og da blir det samme gjengen (på 3-4 stykker) som driver på.
Magne Fylling har spurt meg om vi ikke ønsker å bli mer synlige i lokalmiljøet. Og klart det hadde vært kjekt å vise seg frem mer. Men slik jeg ser det er det medlemmenes vilje til å bli med som er den største hemskoen.
Kunne godt tenke meg at en Utstilling kombinert med Arrangement/Tilstelning i kulturhuset er en fin sak å begynne med. Siden dette ikke nødvendigvis trenger å koste skjorta. Tenk å få bruke kultursalen i sin helhet til å få folk til å se på bildene våre og kanskje nyte noen bildeserier på storskjermen ...Det hadde vært morro det
Der er muligens litt større utfordringer ved å lage kalender eller DVD da det kreves at flere medlemmer arbeider aktivt med salg, promotering, sponsorstøtter osv. Men om engasjementet er der så går alt an.
Vi har jo snakket om dette tidligere og hver gang har det rent ut i sanden. Kanskje vi har noen nye sjeler i klubben som kan være med å dra i land slike prosjekter. Tidligere har det jo vist seg at der ikke er mange kroppene som vil være med på slikt, og da blir det samme gjengen (på 3-4 stykker) som driver på.
Magne Fylling har spurt meg om vi ikke ønsker å bli mer synlige i lokalmiljøet. Og klart det hadde vært kjekt å vise seg frem mer. Men slik jeg ser det er det medlemmenes vilje til å bli med som er den største hemskoen.
Kunne godt tenke meg at en Utstilling kombinert med Arrangement/Tilstelning i kulturhuset er en fin sak å begynne med. Siden dette ikke nødvendigvis trenger å koste skjorta. Tenk å få bruke kultursalen i sin helhet til å få folk til å se på bildene våre og kanskje nyte noen bildeserier på storskjermen ...Det hadde vært morro det

Der er muligens litt større utfordringer ved å lage kalender eller DVD da det kreves at flere medlemmer arbeider aktivt med salg, promotering, sponsorstøtter osv. Men om engasjementet er der så går alt an.
- Monica Vestre
Re: Prosjekt
Selv blir jeg gjerne med på flere av disse ideene, men jeg tror også at det blir vanskelig å få medlemmene til å engasjere seg, det har i alle fall vært det tidligere... Ideene er imidlertid gode, og det hadde vært veldig moro å få til f.eks. en slik utstilling som du nevner, John