Avisen Nordre (tidligere Haramsnytt)

Lufting og drøfting av ideer

Moderator: Arnold Hoddevik

Post Reply
John Colbensen

Avisen Nordre (tidligere Haramsnytt)

Post by John Colbensen »

Jeg fikk en telefon fra Ole Reinlund ,redaktør i Nordre. Han hadde et forslag som han ønsket styret i klubben skulle diskutere.
Han har har lyst til at fotoklubben skal få sitt eget bildegalleri på nettutgaven av avisen. Hvordan avisen skal gjøre det tilgjengelighetsmessig visste han ikke helt ennå, men han ser for seg en fra klubben som har hovedansvaret for innlegging av bildene.
Bildene som da blir fremvist kan være tatt hvor som helst og når som helst av nær sagt hva som helst. Det vil bli et bildegalleri utad for alle som vil se og dermed muligens trekke flere lesere til avisens sider samt det vil bli et utstillingsvindu for Skodje Fotoklubb. Vi når dermed ut til flere :D

Hva synes dere om dette forslaget?

Arnold Hoddevik

Re: Avisen Nordre (tidligere Haramsnytt)

Post by Arnold Hoddevik »

Interessant tanke, absolutt. Eg oppfattar det slik at dette ikkje blir noko galleri der alle kan legge inn - berre klubben.
Forstår eg deg riktig dersom han vil ha berre ein brukar?
Sa han noko om bruken av bilda?
Beste helsing
Arnold Hoddevik
91179866, arnold@stayon.no

MayIrenFlem

Post by MayIrenFlem »

Spennende! Synes det er et godt forslag. Lurer som Arnold også på eventuell bruk av bildene.

Vi skulle jo kanskje forhandlet frem en avtale om litt betaling, annonsering, artikler om klubben i forbindelse med utgivelse av kalender, evt. utstillinger og slike ting om de evt. skulle ønske å bruke noen av bildene til andre formål ?

Monica Vestre

Post by Monica Vestre »

Høres absolutt spennende ut. God reklame :D

At det er en bruker som skal legge inn bildene på vegne av klubben ser jeg ikke som noe problem, men enig i at vi bør sjekke dette med bruken av bildene.

Hilde Soerdal

Post by Hilde Soerdal »

Bør få litt meir konkret om opplegget før vi svarar, syns eg

John Colbensen

Post by John Colbensen »

Dette var bare en løs prat i utgangspunktet. Det blir ikke tatt noen avgjørelse ennå, men vi kan forme dette ganske mye slik vi selv vil. Det er meningen at vi,Skodje Fotoklubb, skal få et eget galleri. Bildene blir kun brukt der. En i klubben får ansvar for å legge bilder inn. Men selvsagt må vi få klarere linjer på bildebruk osv....

Hilde Soerdal

Post by Hilde Soerdal »

...misforstå meg rett ;-)
eg er i utgangspunktet absolutt positiv :-)

John Colbensen

Post by John Colbensen »

Om noen er litt skeptisk så skjønner jeg dette...jeg ble det selv.Vi bør ha klare linjer om hvordan bildene blir brukt slik at det ikke flyter ut :D

Post Reply